Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)Реферативна база даних (20)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Кальмус Д$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14
1.

Синчук О. Н. 
К вопросу повышения конструкционной надёжности и строения системы мониторинга температурных режимов тяговых электрических двигателей рудничных электровозов [Електронний ресурс] / О. Н. Синчук, Э. С. Гузов, И. О. Синчук, Д. О. Кальмус, В. О. Чорная // Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. - 2014. - Вип. 4. - С. 44-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkdpu_2014_4_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 443.869 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Сінчук І. О. 
Дослідження впливу коливань та короткочасних зникнень напруги живлення рудникового електровоза на роботу електричного привода в режимі гальмування [Електронний ресурс] / І. О. Сінчук, Д. О. Кальмус // Electronics and communications. - 2016. - Т. 21, № 5. - С. 31-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eisv_2016_21_5_7
Проведено аналіз можливих причин зниження рівня напруги живлення контактного рудникового електровозу. Встановлено фактори, що впливають на роботу електроприводу в режимі тяги та в режимі гальмування. Проаналізовано характер електромагнітних процесів у тягових двигунах рудникового електровозу при переході системи електроприводу з режиму тяги у режим гальмування. З аналізу були встановлені вирази, що дозволяють зробити оцінку граничних умов переходу з режиму тяги у режим гальмування залежно від ряду факторів, які враховують конструктивні особливості системи електроприводу та початкові умови у колі гальмування. Запропоновано рішення щодо зменшення впливу коливань напруги живлення на працездатність системи електропривода рудникового електровозу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 343.328 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Гузов Е. С. 
Дослідження електромагнітних процесів в тяговому двигуні постійного струму з послідовною обмоткою збудження [Електронний ресурс] / Е. С. Гузов, І. О. Сінчук, Д. О. Кальмус // Вісник Криворізького національного університету. - 2016. - Вип. 42. - С. 174-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2016_42_39
Аналіз парку електричних машин сучасних підприємств показує, що найбільш пошириними залишаються двигуни постійного струму з послідовною обмоткою збудження. Наряду з існуючими перевагами яких, основним недоліком залишається складність переходу останніх в режим гальмування, та пов'язані з цим незручності в роботі транспортного засобу. Так один з найпошириніших видів гальмування, як електродинамічне, обмежено значенням критичної частоти обертання, а режим противмикання - максимальним значенням струму гальмування. Тому для збереження ресурсу роботи двигунів та розширення діапазону застосування режиму динамічного гальмування, було проведено аналіз перехідних процесів у двигуні постійного струму з послідовною обмоткою збудження. Відзначено, що дослідження електромагнітних процесів даного виду електричних двигунів ускладнене, тим що в двигунах послідовного збудження магніторушійна сила, як наслідок, і магнітний потік змінюється із зміною струму якоря. Для можливості проведення досліджень було використано лабороторний стенд, який дозволив провести експеримент, та побудувати криву намагнічення. Проведено її апроксимацію, та побудовано графіки. Аналіз графіків показує, що в зоні низьких швидкостей найбільш близьким є вираз гіперболічного синуса, а в зоні насищення гіперболічний. Одержані завдяки аналітичному виразу кривої намагнічення вирази дали можливість побудувати поверхні швидкості протікання електромагнітних процесів у двигуні постійного струму з послідовною обмоткою збудження в режимах противмикання та електродинамічного гальмування. Аналіз одержаних поверхонь показує, що перемикання з одного режима електричного гальмування на інший буде супроводжуватись значними кидками струму двигунів, що не є бажаним та суттєво погіршує стан ізоляції обмоток двигуна, чим знижує його ресурс роботи та надійність електричного гальмування, від чого в значній мірі залежить ефективність роботи рудничного електровозу. Очевидним, також, є підвищений рівень пульсацій струму двигуна у такому режимі. Одержані результати формулюють основні вимоги до системи гальмування транспотрного засобу, які полягають у розробці чіткого алгоритму функціонування такої системи.
Попередній перегляд:   Завантажити - 798.012 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Кальмус Д. О. 
Дослідження граничних умов ефективного переходу тягового електроприводу рудникових електровозів з режиму тяги у режим гальмування [Електронний ресурс] / Д. О. Кальмус, М. М. Грачов // Вісник Криворізького національного університету. - 2016. - Вип. 42. - С. 178-182. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2016_42_40
Важливою складовою для побудови надійної системи керування електроприводом рудникового електровозу є визначення граничних умов переходу електроприводу із режиму тяги в режим динамічного гальмування. Особливо несприятливо на роботі імпульсних систем управління позначаються зниження і спотворення напруги на струмознімачах електроприводу, що істотно знижує надійність та ефективність гальмування тягового електроприводу і може служити причино втрати керованості. Існують різні методи вирішення цієї задачі, але методи основані на використовування накопиченої енергії у конденсаторі вхідного фільтру одержали найбільше поширення. Мета роботи - дослідження електромагнітних процесів у тяговому двигуні рудничного електровозу при переході системи електроприводу з режиму тяги у режим гальмування. Проведено аналіз електромагнітних процесів у тягових двигунах при переході системи електроприводу з режиму тяги у режим гальмування. З аналізу була встановлена залежність, що дозволяє зробити оцінку граничних умов переходу з режиму тяги у режим гальмування в залежності від ряду факторів, які враховують конструктивні особливості системи електроприводу та початкові умови у колі гальмування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 697.603 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Гузов Е. С. 
Підвищення ефективності електричного гальмування тягових електроприводів рудникових електровозів [Електронний ресурс] / Е. С. Гузов, І. О. Сінчук, Д. О. Кальмус, М. І. Лагода // Вісник Криворізького національного університету. - 2016. - Вип. 42. - С. 186-190. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2016_42_42
Розглянуто способи гальмування рудникових електровозів з електроприводом постійного струму. Відзначено актуальність та необхідність пошуку рішень щодо підвищення ефективності електричного гальмування рудникових електровозів. Встановлено, що область застосування останнього обмежена умовою самозбудження тягових двигунів, що в свою чергу ускладнює процес гальмування необхідністю застосовувати додаткові елементи з метою ініціації струму збудження. Виходячи з умови самозбудження двигунів було проведено аналіз найбільш поширених схемних рішень тягових електроприводів, виділено основні елементи, що входять до таких схем, та складено узагальнену структуру тягового електропривода з імпульсним регулятором. Розглянуто можливі варіанти спільного використання режиму електродинамічного гальмування і противмикання тягових двигунів. Відзначено проблеми, які виникають при такому способі гальмування. Складено рекомендації щодо застосування режимів гальмування. Визначено основні функції, які має виконувати алгоритм ефективного гальмування. Зазначено, що головним завданням є забезпечення широкого діапазону застосування та запобігання відмовам системи електричного гальмування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 710.849 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Кальмус Д. О. 
Підвищення надійності роботи тягового електричного привода рудникового контактного електровоза засобами системи керування [Електронний ресурс] / Д. О. Кальмус, І. І. Коваленко // Вісник Криворізького національного університету. - 2016. - Вип. 42. - С. 190-194. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2016_42_43
Тяговий електропривод рудникового контакторного електровоза має ряд проблем з надійністю роботи. Зокрема постає питання про підвищення функціонування контактних рудникових електровозів при порушеннях нормальних умов живлення. В теперішній час є ряд рішень спрямованих на забезпечення безаварійного функціонування електроприводу при зниженні або зникненні напруги живлення, розроблені системи координуючі інтервал часу формування замикаючих і відкриваючих імпульсів. Але даний варіант підвищення надійності не захищає від помилкових імпульсів перешкод. Так при відхиленні від номінальних значень або навіть зникненні напруги живлення можуть виникати аварійні режими. Метою даного способу є підвищення надійності роботи тягових електроприводів контакних електровозів засобами системи керування. Зникнення напруги живлення є найбільш несприятливою ситуацією. При цьому зі зменшенням напруги конденсатора від якого живиться система керування виникають імпульсні перешкоди в результаті відбувається перемикання імпульсної апаратури. Інформація про перемикання контакторів надходить на керуючий вхід, змінюючи в сторону зменшення його вихідну напругу за допомогою чого здійснюється контроль співвідношення величини напруги пропорційного пульсаціям струму і напруги пропорційного рівню їх обмеження. При перевищенні струмом цього рівня, і при відсутності процесу перезарядження конденсатора, а також якщо струм в силовому ланцюзі двигуна наростає, то формується позачерговий імпульс на відмикання ключа. Якщо імпульс перешкоди виникає в керуючому ланцюзі в період закритого стану ІР, струм двигуна починає наростати. Таким чином оперативно розпізнається порушення нормального режиму роботи ІР на ранній стадії. При цьому також формується позачерговий коригувальний імпульс. Тому, в разі зникнення напруги в мережі живлення струм розряду конденсатора вхідного фільтра, під час створення ініціюючого гальмівного струму, не перевищує заданого рівня. З метою запобігання аварійних ситуацій, що можуть виникнути при тривалих зникненнях напруги живлення на струмознімачі транспортного засобу, необхідно зберігати керованість електроприводу при порушенні нормального режиму живлення. Для чого під час зникнень напруги живлення, режим роботи системи управління повинен вибиратися автоматично, виходячи з умов руху характеру зміни рівнів напруги на струмознімачі і конденсаторі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 654.41 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Сінолиций А. П. 
Режими взаємовпливу в групових системах живлення і керування виробничими установками [Електронний ресурс] / А. П. Сінолиций, В. А. Кольсун, Д. О. Кальмус, Е. В. Страшко // Гірничий вісник. - 2012. - Вип. 95. - С. 206-209. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/girvi_2012_95_57
Попередній перегляд:   Завантажити - 450.051 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Синчук О. Н. 
Энергоэффективные структуры тяговых электрических приводов в тормозных режимах [Електронний ресурс] / О. Н. Синчук, Э. С. Гузов, И. О. Синчук, Д. О. Кальмус // Электротехнические и компьютерные системы. - 2014. - № 15. - С. 198-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/etks_2014_15_47
Рассмотрены вопросы оценки вариантов преобразования электрической энергии энергоэффективных тяговых электроприводов постоянного тока. Выделены преимущества и недостатки существующих структур тяговых электроприводов, предложены пути повышения быстродействия и надежности их работы.Розглянуто питання оцінки варіантів перетворення електричної енергії енергоефективних тягових електроприводів постійного струму. Виділено переваги та недоліки існуючих структур тягових електроприводів, запропоновано шляхи підвищення швидкодії та надійності їх роботи.Questions of transformation of electric energy of hauling electric drive of direct-current was considered. Advantages and lacks of existent structures of hauling electric drives were educed, the ways of improvement of fast-acting and reliability of their work offered.
Попередній перегляд:   Завантажити - 283.681 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Сінчук І. О. 
Формалізація факторів що впливають на роботу тягового електромеханічного комплексу контактного електровозу в умовах залізорудних шахт [Електронний ресурс] / І. О. Сінчук, Д. О. Кальмус // Вісник Криворізького національного університету. - 2018. - Вип. 46. - С. 112-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vktu_2018_46_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 600.957 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Кальмус Д. О. 
Система керування тяговим електричним двигуном шахтного електровозу з релейним регулятором струму [Електронний ресурс] / Д. О. Кальмус // Гірничий вісник. - 2019. - Вип. 105. - С. 88-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/girvi_2019_105_20
Мета роботи - вдосконалення електричного приводу шахтного електровозу за рахунок застосування цифрової системи керування тяговим електричним двигуном з релейним регулятором струму, та знаходження за квадратичними критеріями оптимального за відхиленням керування, яке б забезпечувало максимальну швидкодію при роботі шахтного електровозу в пунктах завантаження. Використано методи безпосереднього спостереження та вивчення режимів роботи та графіків навантаження електроприводів, загальна теорія навантажень електроприймачів із змінним графіком навантаження, а також методи синтезу оптимальних систем із застосуванням функції Белмана - Ляпунова. Наукова новизна - розв'язання даної задачі складає актуальність роботи. Її метою є узагальнення відомих методів розрахунків імпульсних електромеханічних систем і формулювання на цій основі уніфікованого методу з розробкою цифрової системи керування, яка б забезпечила ефективне функціонування електричного приводу шахтного електровозу при роботі в пунктах завантаження. Практична значимість - отримані результати можна використовувати як розрахунково-аналітичний апарат на етапі ескізного проектування тягового електропривода при складанні методики розрахунку та розробки схемних рішень системи керування електромеханічними тяговими комплексами, а також для модернізації існуючого парку шахтного електровозного транспорту. Вдосконалення теорії комплексного розрахунку систем з імпульсними перетворювачами та врахуванням процесів в системах регулювання й керування, а також специфіки експлуатації дозволить виконувати комплексне проектування систем імпульсного регулювання за критерієм досягнення найкращих показників роботиелектровозів, тобто мінімальний шлях гальмування - максимальна зчіпна вага, для заданої технічної швидкості. Застосування цифрових систем керування значно полегшує розрахунки зовнішніх і регулювальних характеристик електропривода, а отже, чергове завдання полягає в тому, щоб розробити методику розрахунку систем з імпульсними перетворювачами, враховуючи при цьому процеси в системах регулювання й керування, а також обмеження при роботі електрорухомого складу, наприклад по відхиленню, кількості пусків та часу завантаження.
Попередній перегляд:   Завантажити - 367.021 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Пересунько І. І. 
Вплив різних форм напруги силового перетворювача в комплексі вентиляторів головного провітрювання [Електронний ресурс] / І. І. Пересунько, О. М. Сінчук, Д. О. Кальмус, В. В. Горшков, Д. А. Михайличенко // Мікросистеми, Електроніка та Акустика. - 2019. - Т. 24, № 3. - С. 57-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eisv_2019_24_3_10
Гірничорудні підприємства належать до енергоємних підприємств. Зокрема, головні вентиляційні установки (ГВУ) споживають приблизно 30 % від загального обсягу споживання електроенергії, оскільки провітрювання залізорудних копалень відбувається цілодобово, а електричні потужності цих установок сягають до 2 МВт. Електромеханічні комплекси ГВУ, своєю чергою, оснащені приводними синхронними електричними двигунами (СЕД) та застарілими системами пуску. Для підвищення енергоефективності комплексу ГВУ доцільно встановити багаторівневий силовий перетворювач частоти. Запропоновано схему багаторівневого перетворювача частоти з використанням LC-фільтрів у кожній фазі. Живлення СЕД буде здійснюватись шляхом ШІМ форми кривої вихідної напруги довільної конфігурацій. Формування форм напруги перетворювача потребує детальнішого розгляду, а саме провести аналіз яким чином будуть впливати прямокутна, трапеце- та синусоїдальна форми напруги на основні параметри привідного СЕД. І яка з цих форм напруг будуть оптимальними для СЕД у комплексі ГВУ.
Попередній перегляд:   Завантажити - 509.163 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Кальмус Д. О 
Дослідження роботи системи гальмування з врахуванням зміни коефіцієнта зчеплення коліс електровозу з рейками [Електронний ресурс] / Д. О Кальмус // Електроніка та зв’язок. - 2017. - Т. 22, № 3. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eisv_2017_22_3_8
Розглянуто питання пошуку напрямків підвищення ефективності процесу функціонування тягових електроприводів з імпульсними системами регулювання напруги живлення тягових електродвигунів постійного струму в режимах гальмування двохосьових електровозів із мінімізацією проковзування коліс електровозу з рейками. Запропоновано багатофункціональний алгоритм роботи системи електричного гальмування, що ефективно діє до нульової швидкості електровозу з максимальним використанням гальмових властивостей тягового електропривода. Розроблено та рекомендовано для практичних досліджень математичну модель електричного гальмування, необхідну для оцінки рівня ефективності й доцільності застосування відповідної структури в конкретних умовах гальмування електрифікованого двохосьового транспортного засобу. Підтверджена шляхом моделювання ефективність пропонуємого варіанту розбудови структури тягового електропривода аналізуємого вида електропотяга.
Попередній перегляд:   Завантажити - 392.36 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Сінчук І. О. 
До питання ефективності функціонування тягового електромеханічногокомплексу шахтного електровозу в режимі гальмування [Електронний ресурс] / І. О. Сінчук, Д. О. Кальмус // Електроніка та зв’язок. - 2017. - Т. 22, № 4. - С. 38-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eisv_2017_22_4_8
Розглянуто питання підвищення ефективності процесу гальмування тягових електродвигунів постійного струму з імпульсними системами регулювання напруги живлення. Розглянуто електромагнітні процеси в електроприводі шахтного електровозу при електродинамічному гальмуванні тягових двигунів, коли швидкість шахтного електровозу та напруга на його пантографі прямують до нульових значень, і конденсатор вхідного фільтра підзаряджається за рахунок енергії гальмування в кожному імпульсному циклі. Встановлено залежності між величиною накопичувальної ємності конденсатора, що згладжує, індуктивності вхідного фільтра й граничними значеннями відхилень напруги живлення оперативних кіл імпульсної системи керування. Отримано залежності максимально припустимої потужності, що споживає система керування, що забезпечується енергією гальмування тягових електричних двигунів. Розроблено математичну модель, що дозволяє оцінити роботу системи електродинамічного гальмування при низькій швидкості руху шахтних електровозів й тимчасовій несанкціонованій відсутності напруги в мережі живлення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 306.719 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Кальмус Д. О. 
Особливості роботи електровозного транспорту в умовах залізорудних шахт [Електронний ресурс] / Д. О. Кальмус, Ю. Б. Філіпп, Т. М. Берідзе // Мікросистеми, Електроніка та Акустика. - 2021. - Т. 26, № 2. - С. 237328-1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eisv_2021_26_2_9
Наведено результати дослідження роботи шахтного електровозного транспорту (ЕВТ). Відзначено, що шахтні електровози (ШЕВ) є основним видом транспорту під час переміщення гірської породи у межах одного горизонту. Реалізація максимальної продуктивності ШЕВ зводиться до зменшення часу простоїв, що призводить до зменшення часу рейсу та збільшення середньої швидкості руху составу. Дослідження роботи ЕВТ в умовах залізорудної шахти показали, що основними факторами, що впливають на роботу ШЕВ є такі, що безпосередньо діють на електромеханічну систему у зоні контакту колеса з рейкою (коефіцієнт зчеплення), та пантографу з контактним дротом (рівень напруги живлення електроприводу). Тому вплив цих факторів необхідно обов'язково враховувати під час роботи ШЕВ. Інші фактори мають випадковий характер, і не діють протягом усього часу роботи електровозів, тому, для зменшення їх впливу, достатньою умовою є виконання запобіжних заходів, таких як упровадження систем плавного пуску, застосування алгоритмів енергоефективного управління, систем моніторингу та діагностики обладнання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 471.741 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського